tisdag 9 september 2008

Doftande miniatyrros


När jag var på Coop Forum så hittade jag det sista exemplaret av en svagt doftande rosa miniatyrros som reades ut för 10 kr. Givetvis så slog jag till direkt:-)
Jag luktade på alla rosor runt omkring men ingen av dem hade tyvärr någon doft överhuvudtaget. Det är inte lätt att ta reda på vilka sorters rosor som säljs av de stora livsmedelskedjorna, de köps blandade i mixpaket men med lite detektivarbete har jag kommit fram till att det förmodligen är en dansk Patio Hit från Poulsen Roser.
Efter att ha sett mig mätt på den och luktat på den så ska jag nu plantera ut den i rosrabatten för övervintring (om nu regnet upphör någon gång).
På bilden syns också en skymt av en äldre gul ros som jag planterat om i större kruka och ska försöka övervintra i krukan.

Inga kommentarer: