måndag 28 juli 2008

Kaffekokare

Var på en Järniaaffär i helgen. I det strålande vädret så var det bara två kunder i hela den stora butiken så man blev nästan belägrad av säljvilliga expediter. Efter att ha skaffat maskeringstejp (mitt egentliga ärende) så fastnade jag framför kaffebryggarhyllan.
Blev rekommenderad en Porschedesignad kaffekokare för det facila priset av 2000 kr. Efter en snabbfundering så insåg jag att i denna prisklass ska man ju gå direkt på espressobryggare och inte en vanlig bryggare oavsett hur designad i borstad aluminium (och har blå lysdioder) den än är...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Dricker du aldrig pulverkaffe, enkelt...

Tesseract sa...

Snabbkaffe dricker jag i bushen, dvs på semester med vattenkokning på brännare. Dessutom är snabbkaffe bra att använda i chokladkakor:-)

Anonym sa...

Det är aldrig fel att brygga kaffe riktigt snyggt. Och pulverkaffe kan även användas i kaffelikörer. M

Tesseract sa...

Jag har nog druckit denna häxbryggd som du kallar kaffelikör på en lerig parkeringplats i Hultsfred:-)
Funkar nog bättre med riktigt stark espressokaffe i likören...

Anonym sa...

Inget fel på snabbkaffe. Smakar bättre än en del espresso jag druckit. Kokkaffe i vanlig kastrull är inte dumt det heller. Å andra sidan föredrar jag nog grekiskt kaffe med en whiskey till.

Tesseract sa...

En bra kaffeinlägg i en blog finns på
http://forum.macworld.se/blogg/20070625/semestern-installd-%E2%80%93-ny-kaffemaskin/