måndag 28 juli 2008

Westerland


I går kväll (när hettan mestadels försvunnit) så planterade jag en ny buskros. Har beslutat att alla nya rosor ska dofta (helst starkt).
Nu blev det en Westerland med aprikosfärgade blommor. I mildare klimat ska rosen t o m kunna användas som en klätterros, detta tvivlar jag på att den klarar av i zon 4 men vi får se.
För att skydda den nyplanterade rosen mot hettan har jag lagt på en fiberduk som ska skydda mot uttorkning och mycket annat, det är första gången jag använder fiberduk så jag hoppas det går bra. Rosen köptes på Trädgår'n i Söderfors, en utmärkt specialträdgård för rosor och klematis, rekommenderas starkt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så tanken var att dominera kvarteret med av dig valda dofter? :-)

Såg rätt annorlunda ut för att vara en ros.

Apropå ingenting, kommer du att skriva om annat än trädgården? typ kaffe och roliga saker på nätet samt träning?

Anonym sa...

Så du ska bli trädgårdsmästare nu? Fina Dahlior, har aldrig lyckats med det, vore det inte synd att offra dem?

Tesseract sa...

Katten tyckte verkligen om fiberduken, tyckte det var så roligt att leka med den att en hel del blad försvann på rosen:-(
Så fiberduken pensionerades efter mindre än en vecka!