lördag 25 september 2010

Caribbean Sunrise

Jag har nu testat ett nytt kaffe från Gevalia, Caribbean Sunrise.
Det säljs bryggmalet i en ej vacumförpackad 400 g påse.
Består av arabicabönor från Costa Rica och västindien. Har den lägsta rostningsgraden av GEvalias nya kaffesorter.
Ett ganska bra kaffe men jag hade kanske förväntat mig lite mer för kaffe i den prisklassen. Kaffet har inga otrevliga bismaker eller eftersmaker.
Dock saknas en riktig karaktär som man kommer ihåg efteråt.

Ska snart testa de andra nyheterna i samma serie från Gevalia.

1 kommentar:

Unknown sa...

Vänliga hälsningar.

Jag heter Rasmus Pihl, och företar mig en sekretessbelagd undersökningsuppgift i ämnet "International Economics" på den internationella utbildningsinstitutionen Folkuniversitetet i Trollhättan. Jag skulle ödmjukast behöva be om informationen gällande varje steg där kaffeprodukten Gevalia Caribbean Sunrise har befunnit sig innan den nådde butikshyllan. Detta skulle idealt omfatta exempelvis vilken part som importerade produkten, vartifrån detta skedde, om produkten paketerades i Sverige, på produktionsplats eller på en tredje plats, vilket företag som organiserade och genomförde transporten av själva varan från dess ursprungsplats, på vilket sätt denna skedde - dvs med båt, bil, flygplan, bulkfartyg eller genom forsränning -, samt slutligen så exakt som möjligt var kaffebönorna samlades in, av vilket företag, och om det även är möjligt att kontakta personen som skördade bönorna?