lördag 10 april 2010

Nordiska trädgårdar 2010




Jag besökte den trevliga trädgårdsmässan i Älvsjö och tittade, handlade samt pratade med vänliga personer.
Intressanta beökare där, inte riktigt den typ som jag brukar se i denna mässlokal:-)

Höjdpunkter som jag kommer ihåg av mässan:
  • Svenska Chilepepparföreningen. Deras entusiasm var väldigt smittande!
  • Pionexperten från Danmark. Det blev några pioner med hem...
  • Blomqvist Plantskola från Finland. De hade massvis med rotäkta kanadensiska rosor. Om jag bara hade haft något ställe att plantera dem, suck!
  • Biobasiq som säljer biologiskt växtskydd. Mina austinrosor behöver skydd!
  • Alla holländska lökförsäljare som sålde billiga lökar.
Negativa saker från mässan:
  • Hårda golv.
  • Omöjligt att äta lunch vid lunchtid.
  • Ingenstans att sitta i stora salen.
Saker jag bara undrar över:
  • SM i fågelholkar?
  • Grisarna i mäshallen?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har alltid trott det hette Chilipeppar?
Martin