tisdag 16 februari 2010

Pelargoner från frö


Jag har satt en hel del pelargonfrö denna vinter. Det ska förhoppningsvis göra sommarblommorna billigare:-)
För att få plats med med många plantor på en liten yta så satte jag fröna i en pluggbox, där ryms det 49 fröer.
Vissa pelargonfröer var väldigt snabba att gro, efter bara två dygn grodde de första av sorten 'Horizon Blueberry Ripple'.
De andra sorterna dröjde bara en vecka till innan de också grodde, så F1-fröer av pelargoner gror väldigt snabbt.

1 kommentar:

Frida sa...

Hej!
Jag hamnade på din blogg efter att ha sökt på "vintersådd" :) Och hittade då ett inlägg från förra året, där du sått bl a lupiner. Gick det bra med vintersådd? :)
Vad fina pelargonerna ser ut! Spännande att fröså, har inte vågat mig på dessa ännu. Lycka till!
MVH
Frida
Ps. Min blogg är lösenordsskyddad, hör av dig om du vill läsa :)