måndag 2 februari 2009

Engelska trädgårdar

Jag upptäckte att SVT har börjat visa en serie om engelska trädgårdar. Tyvärr så missade jag första avsnittet men det går i repris samt finns upplagt att titta på SVT Play.
Helt underbara trädgårdar som visas fast kanske lite väl överplanerade för min smak. Jag föredrar lite mer kaotiska trädgårdar.
Programmet är inte riktigt som jag trodde, trädgårdarna visas väldigt kortfattat i snabba klipp medan programmets fokus ligger på intervjuer med människorna som har gjort trädgårdarna och själva bedömningen av trädgården.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ah, jag hade också tänkt se det men är det inte trädgården i fokus känns det lite bortkastat.
M

Anonym sa...

Målet är kanske att skrämma folk när de talar om hur många timmar de lagt ned på trädgården ;-)

/Anders